jutranja-slabost

Stran z jutranjo slabostjo!

Čudovito obdobje nosečnosti je v prvem trimesečju zaznamovana v večini predvsem zaradi jutranje slabosti. Že tako ali tako so nosečke malce zmedene, kajti sprememb v telesu bo v prihajajočem letu neskončno mnogo. Prva, zaenkrat najbolj moteča je brez dvoma jutranja slabost.

VZROKI JUTRANJE SLABOSTI

Ta je sicer značilna le za 1. trimesečje, kar pa ne pomeni, da izjeme ne obstajajo. Nekatere nosečnice se z njo popadajo več kot polovico nosečnosti. V primeru, da slabost vodi tudi do pretiranega bruhanja in se situacija sploh ne umiri, je potrebno poklicati zdravnika ter se zares prepričati, če je vse v redu.

Vzrokov, kaj sploh privede do slabšega počutja, je veliko. Znanstveniki še niso popolnoma prepričani, katera teorija drži v celoti. Večina pa jih je mnenja, da se nosečniška slabost pojavi zaradi spremenjene količine hormonov v telesu. Povečata se nivo hormona hCG, ki ga izloča posteljica za namene vzdrževanja nosečnosti in hormon estrogen, ki ob začetku nosečnosti poraste. Ker je posredno povzročeno tudi večje izločanje hormona ščitnice, tiroksina, je v telesu več steroidnih hormonov, ki obremenjujejo jetra. Zaradi spletov vseh teh okoliščin, je jutranja slabost lahko utemeljena.

KAKO OLAJŠATI JUTRANJO SLABOST?

Kot pravijo naše babice, “za vsako bolezen, rož’ca raste”, tako je tudi za jutranjo slabost. Veliko lahko postorimo sami, s svojimi prehranjevalnimi navadami in vsakodnevnimi aktivnostmi. Kar se da, se izogibajmo umetnim zdravilom, saj je slabost le naravna reakcija telesa ob oploditvi. 

ZAJTRK - KLJUČNO ZA DOBER ZAČETEK DNEVA

Kot vemo, veliko v našem telesu lahko spremenimo z uživanjem pravilno izbrane in hranljive hrane.

Za preženitev slabosti je priporočeno, da imamo na našem urniku pogosto malice. Dobro je, če čez dan jemo večkrat po malo. S tem vzpodbudimo produkcijo prebavnih sokov že v ustih, posledično sprostimo encime, ti pa pomagajo pri hitrejši in lažji prebavi.

Jutranja slabost - krekerji za zajtrk

Priporočljivo je, da že zjutraj, takoj ko se zbudimo, zaužijemo kakšen prigrizek, na primer grisini, prepečenec, neslani krekerji. Če so krekerji domači je še toliko bolje, saj so brez dodatkov in so zato še lažje prebavljivi in bolj zdravi.

Za prigrizke tekom dneva za odpis slabosti je priporočljivo tudi suho sadje, vendar v manjših količinah. Ima namreč visoko vsebnost sladkorja, kar pa za naše telo ni blagodejnega učinka. Še boljše so banane, ker imajo veliko škroba.

SLABOST - KAKO JI VZETI MOČI PREKO HRANE

Za lajšanje slabosti je pomembno, da se vestno izogibamo mastne in močno začinjene hrane, alkohola, kave in tudi cigaretov in drugih tobačnih izdelkov. Telo v bitki proti slabosti potrebuje vitamin B6, ki ga najdemo predvsem v kuhanih stročnicah, ribah, mesu in semenih – oreščkih.

jutranja slabost- vir vitamina B

Za zmanjšanje slabosti je pomembna tudi hidracija telesa. Najboljši so nesladkani zeliščni čaji, še posebej metin čaj. Nepogrešljiv je tudi čaj z ingverjem in kumino. Ne le, da zmanjšajo slabost, temveč učinkujejo tudi proti vetrovom, napihnjenostjo in drugim prebavnim motnjam.

Sodi bikarboni ne rečemo zastonj »čudežni beli prah«, saj ne le, da je nepogrešljiva v gospodinjstvu, blagodejno učinkuje tudi na naše telo. V primeru slabosti, napihnjenosti ali občutka težkega želodca je priporočljivo, da si enkrat dnevno v kozarec vode zmešamo pol čajne žličke sode bikarbone in to počasi pijemo.

KAJ PA ŠE DRUGI DEJAVNIKI?!

Ker hrana ni vse, moramo poskrbeti tudi za življenjski slog. Ta je v tem času res da bolj počasen in lenoben – ampak nič za to. Spočite se, ko potrebujete počitek. Vseeno pa poskušajte hoditi na sprehode na svež zrak. Pri tem bo povečana večja cirkulacija krvi, ki bo dala telesu večji zagon in motivacijo za zbijanje slabosti. Če ne gre drugače, je za zmanjšanje slabosti do neke mere učinkovito tudi prhanje, pri čemer je konstantno menjavanje mrzle /tople vode nujno potrebno.

Kot pravijo, zdrav duh v zdravem telesu, drži tudi v prvem tromesečju nosečnosti. Jutranja (še ne pomeni, da je res samo zjutraj) slabost je neprijetna, pa vendar, moramo skrbeti zase, se izvlečti iz cone udobja, živeti življenje in ne smemo pozabiti nase. Ko potrebujemo čas samo zase, si ga brez sramu moramo vzeti, pa če zato ne bomo šli k tašči na kosilo. Se zgodi.

Avtorica

Kristina-Sunsik

KRISTINA SUŠNIK 

DIPL. EKON. (UN)

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja